۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
تعداد بازدید: ۴۶۴۵۰۹
عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران مطرح کرد: حدود 20 درصد یعنی تقریبا متری یک و نیم تا 2 میلیون تومان یک ساختمان را بحث‌هایی مانند عوارض شهرداری، مجوزها، نظام مهندسی، ضمانت نامه‌ها و هزینه‌هایی که برای گرفتن وام و اوراق است، تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۱۴۲۳۳

20 درصد قیمت تمام شده مسکن در اختیار دولت است | بیمه ساختمان برای پروژه‌های کوچک متراژ که واقعا احتیاج دارند انجام نمی‌شود

بیمه عیوب اساسی و پنهان یک اجبار و باید برای تمامی ساختمان‌ها انجام شود

عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط  گفت: تقریبا 53 درصد قیمت یک ساختمان طبق آمار و آنالیزهای

تقریبا 53 درصد قیمت یک ساختمان طبق آمار و آنالیزهای موجود مربوط به مصالح می‌شود که تقریبا 17 تا 20 درصد آن فولاد و سیمان است. دولت در این قسمت می‌تواند با ارتباط مستقیم انبوه‌سازان با کارخانه‌ها باعث کاهش قیمت‌ها به وسیله حذف واسطه‌ها شود.

موجود مربوط به مصالح می‌شود که تقریبا 17 تا 20 درصد آن فولاد و سیمان است. دولت در این قسمت می‌تواند با ارتباط مستقیم انبوه‌سازان با کارخانه‌ها باعث کاهش قیمت‌ها به وسیله حذف واسطه‌ها شود.

شهاب سعادت‌نژاد افزود: یک بخش مهم دیگر این است که حدود 20 درصد یعنی تقریبا متری یک و نیم تا 2 میلیون تومان یک ساختمان را بحث‌هایی مانند عوارض شهرداری، مجوزها، نظام مهندسی، ضمانت نامه‌ها و هزینه‌هایی که برای گرفتن وام و اوراق است، تشکیل می‌دهد. این موارد مستقیم در اختیار دولت است به همین دلیل می‌تواند این قیمت‌ها را کاهش دهد تا قیمت ساخت نهضت ملی کمتر شود.

دولت کل کار را به انبوه‌سازان و سازندگان دهد

عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران مطرح کرد: یک بخش مهم دیگر این است که اگر دولت کل کار را به صورت ای پی سی و طرح و ساخت به انبوه‌سازان و سازندگان دهد با توجه به مدیریت زمان، کیفیت و ایمنی که توسط گروه‌های متخصص انجام می‌شود باز این موارد می‌تواند در قیمت نهایی ساخت اثر بگذارد و قیمت را کاهش دهد.

بیمه عیوب اساسی و پنهان یک اجبار است و باید برای تمامی ساختمان‌ها انجام شود

سعادت‌نژاد در ادامه به بیمه ساختمان اشاره کرد و گفت: بیمه تضمین کیفیت که در حال حاضر بیمه عیوب اساسی و پنهان ساختمان نام دارد، بیمه‌ای است که یک ساختمان بعد از پایان، به مدت 10 سال اسکلت و 5 سال تاسیساتش بیمه می‌شود. این بیمه باعث آسوده خاطرشدن خریداران به مدت 10 سال می‌شود تا اگر مشکلاتی در کار ساخت بود، بیمه بتواند پوشش دهد. این بیمه یک اجبار است و باید برای تمامی ساختمان‌ها انجام شود.

شیوه‌نامه انبوه‌ساز طرح و ساخت اجازه می‌دهد یک انبوه‌ساز کار طراحیش را خودش انجام دهد و پروژه‌ها به صورت ای پی سی انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر در استان تهران برای ساختمان‌های بالای 1000 متراژ این بیمه را اجبار کردند و تقریبا در حال انجام است، اما برای زیر 1000 متر یا پروژه‌هایی که اجبار نیست متاسفانه چون این بیمه برای مصرف‌کننده است، سازندگان برای اینکه هیچ سودی برایشان ندارد اصولا این مبلغ را پرداخت نمی‌کنند، اما بیمه‌ای است که برای مصرف‌‌کنندگان بسیار مهم است. با تمام فشارهایی که از طرف نظام مهندسی و انجمن‌ها آورده شده شاید در کشور 50 درصد و در استان تهران حدود 70 درصد این بیمه در حال انجام است و بیشتر برای بخش‌های آسیب‌پذیر و پروژه‌های کوچک متراژ که واقعا به این بیمه احتیاج دارند، انجام نمی‌شود.

عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران بیان کرد: در روزهای آتی جلسات تنگاتنگی با همکاران وزارت راه و شهرسازی داریم. این جلسات بیشتر مربوط به شیوه‌نامه‌ای که مربوط به طراح و ناظر و سازندگان است، می‌باشد البته بخش مهم این جلسات در مورد شیوه‌نامه انبوه‌ساز طرح و ساخت است، این شیوه‌نامه اجازه می‌دهد یک انبوه‌ساز کار طراحیش را خودش انجام دهد و پروژه‌ها به صورت ای پی سی انجام شود.

سعادت‌نژاد گفت: اگر وزارتخانه کمک کند تا این بخشنامه‌ها سریع‌تر پای کار بیاید، ما هم می‌توانیم سریع‌تر کار را انجام دهیم در غیر این صورت کار زمان‌بر است و این باعث هزینه‌بر شدن و اتلاف وقت مشاوران، طراحان، سازندگان و انبوه‌سازان می‌شود. ان شاالله با حمایت‌هایی که در حال انجام است این بخش را بتوانیم تسهیل کنیم.

برچسب ها: دولت انبوه سازان انبوه سازی انجمن انبوه سازان استان تهران ساخت وساز مسکن ساخت مسکن‌ ساخت مسکن ملی سازندگان کاهش قیمت ها
ارسال نظر
آخرین اخبار